O marce Lindy - RAFKO Dystrybucja

Lindy swoje korzenie wywodzi z niewielkiego mieszkania w niemieckim Breslau, kiedy to w 1932 roku Kurt Lindenberg zapoczątkował niewielki, rodzinny biznes opierający się na sprzedaży lamp naftowych i pierwszych urządzeń elektrycznych.

Działalność została zawieszona podczas wojny, jednak Kurt nie poddawał się i w 1947 roku ponownie otworzył Lindy, tym razem rejestrując działalność w Mannheim, gdzie pozostała po dziś dzień.

W 1949 roku syn Kurta, Klaus, dołączył do ojca i pod jego okiem rozwijał działalność marki o przemysłowe produkty elektryczne. Ich zgrany duet rozszerzył dystrybucję na teren całego kraju.

W lata 50. największym zapotrzebowaniem zaczęły cieszyć się telewizory, więc sprytni Lindbergowie rozszerzyli ofertę marki tak, by oferować wszelkie akcesoria niezbędne do telewizorów oraz popularnego wówczas radia KUBA.

W 1960 świat ujrzały zestawy elektroniki od duńskiego producenta Josty. Dzięki nim hobbyści mogli zbudować własne radioodbiorniki, wzmacniacze, czy nawet kule dyskotekowe, rozpoczynając tym samym swego rodzaju erę elektroniki. Lindy nie czekało długo i już około 10 lat później skierowało linię produkcyjną do wytwarzania komponentów i akcesoriów związanych ściśle z elektroniką, stając się pierwszą firmą, która projektowała i wytwarzała swoje produkty w jednej fabryce.

W kolejnych latach kolejna generacja Lindenbergów dołączyła do rodzinnej działalności, dzięki czemu zespół Lindy powiększył się od dwóch synów Klausa: Jurgena oraz Petera. To właśnie oni odpowiadają za ekspansję Lindy na kolejne kraje w Europie.

Lindy UK zostało formalnie założone w 1987 roku przez Klausa Lindenberga oraz Gerrego Caseya (przedstawiciela wspomnianego wcześniej Josty w Europie). Od pierwszego dnia działalności aż do dziś główna jednostka firmy mieści się w Thornaby-on-Tees w północno wschodniej Anglii. Niewiele trzeba było, by w 1992 roku wyrosnąć na multimilionowy brand z mnóstwem nowoczesnych biur i magazynów.

Dziś Lindy skupia się na dalszej ekspansji, rozwijając swoją działalność o Chiny, Australię, Tajwan oraz Japonię, gdzie mimo ogromnej konkurencji radzi sobie równie dobrze, co na rodzimych ziemiach. Równocześnie firma wciąż rozbudowuje swoje jednostki Europejskie, co potwierdza budowaniem nowego, ogromnego magazynu na terenie Niemiec.